Isnin, 18 November 2013

DIY : Goodies Paper Bag

Assalamua'laikum,..

Hai Korang!!...

Lama siot tak update blog, blog pun dah comey semacammm.. ja kan... hahaha... perasan tak buleh belah...
Harini saya nak share goodies bag yang saya buat, buat korang yang nak save budget pada benda - benda yang pastinya orang akan buang tu, boleh la ambik inspirasi dari idea saya ni kan... Buat apa nak membazir kan, lepas kawen lagi banyak duit nak guna tau.. Buat sendiri pun okey apa.. comey2 lagi.. (^_^")
Jom tengok hasil diy saya kali ni... (^__^")


Bahan - bahan :
Doily Paper ( yang dah diwarnakan di tutorial sebelum ni klik sini )
White paper bag ( Tak ada dalam gambar pulak!.. )
Rubber Stamp Pad ( Tempah khas RM 10.00 ja la.. buleh cop ribu2 )
Ink Stamp pad

Mula - mula cop atas doily paper - korang pegi la tempah tulis apa2 pun jangan la amek cop opis korang pulak tau (",)


Saya tulis simple camni ja..

Lepas korang dah cop semua doliy paper tu, buleh la tampal ja di white paper bag tu, saya tampal tengah2, tapi kalau korang kreatif lagi, korang tampal la kat memana pun, asalkan korang hepi.. huuhu... 

Taraaaa... dah siap, simple & comel ja kan... nanti nak letak reben2 sikit la..

Berjaya siapkan 200pcs... saya target nak buat 1000pcs.. campur2 kaler...
Jom kira kos untuk 200pcs yang dah siap ni, kalau berbaloi memang konfirm nak buat terus 1000pcs la... majlis lambat lagi, sempat lagi saya nak buat sambil2 makan pop corn.. cewahhh... (-_-")

Kos 200pcs Goodies Bag :
1 ) White paper bag - ( 100pcs RM 4.50 / pck )  200pcs = RM 9.00
2 ) Doily Paper - 250pcs /pck = RM 5.50
3 ) Rubber Stamp - RM 10.00 ( boleh guna ke anak cucu neh... )
4 ) Stamp pad ink - RM 4.00
5 ) Pewarna makanan ( untuk warnakan doily paper ) - RM 0.60
Total : RM 29.10 / 200pcs = RM 0.14 / pcs

Kalau saya nak buat 1000pcs :
tolak kos rubber stamp dan stamp pad - RM 14.00
RM 29.10 - RM 14.00 = RM 15.10 / 200pcs
200pcs x 4 = 800
RM 15.10 x 4 = RM 60.40

1000pcs :
RM 29.10 + RM 60.40 = RM 89.50
RM 89.50 / 1000 pcs = RM 0.0895

Wahhh!!... jimat kan... tak sampai 10sen pun untuk sebiji beg yang comel tu.. cantik pulak tu... kalau korang buat banyak2 lagi murah, sebab rubber stamp dgn stamp pad tu tak masuk kos dah, beli sekali ja... Saya kira ikut format saya ja neh, saya memang tak expert sangat math.. hhuhu.. harap korang buleh faham lah ya..
Jangan lupa cuba tau, jangan membazir..

Saya nak diy sticker pulak, nanti2 saya share ok.. In Shaa Allah...

Babai korang!!...
Terima kasih sudi baca (^_^")y

* Aiyarkkkk!!!... Gam saya lupa masukkan dalam kos.. korang campur sendiri lah ya.. pening pulak nak edit.. huhuuhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan