Jumaat, 18 Oktober 2013

B2B Preparation : D.I.Y Veil

Assalamua'laikum,...

Hai korang!!...

Nak share kerja - kerja meng d.i.y veil untuk majlis nikah saya pulak.. Ni untuk pakai malam akad nikah, untuk majlis bersanding, bertandang suma tu saya cadang nak sewa jer la.. tak mampu lak rasa nak buat suma.. huuu.. nak buat sepersalinan ni pun jenuh nak curi - curi masa, tapi.. apa yang penting, Puas Hati.. Yeappp.. sebab buleh buat sendiri, ha.. kau ada senah??,,,... (^_^") apa - apa la kan.. (^_^")
Jom tengok veil nikah saya,  

Saya beli kain Chiffon 3 Meter, 1.25 Meter saya guna untuk buat bentuk halfmoon ni, then upah auntie tukang jaet tu jaet tepi, ( macam saya buat veil tunang dulu ) upah jaet RM 4.00 ja, kain semeter RM 5.50 tak silap.

Balance kain untuk nak buat veil tadi tu, saya gunting bagi jadi shawl panjang macamni, ni untuk buat tudung inner sebelum pakai veil tu. Saya beli 3 meter, tapi ada lebih bnyk jugak kain ni tau, sebab untuk shawl ni 1.75 Meter tu saya bahagi 2. Kiranya boleh dapat lagi 1 shawl macam ni la. then upah jaet tepi RM 3.00 ja... hik.. hik...

Nak letak lace ni, lace ni jugak yang saya guna untuk letak di baju saya. Beli 1 Meter, bleh jadi 10 meter, enjoy da lace la wehh....

Susun.. susun... close up bahagian atas kepala, nanti di lace tu nak jaet pearl dulu, then baru jaet lace tu di veil halfmoon tadi tu. Letak pearl la kasi bling2, crouded sket.. -,-'

Taraaa.... da siap letak2.. lepas letak pearl suma nanti, bentuknya lebih kurang camni la. Ni saya letak - letak ja dulu, nanti senang nak budget kat part mana nak lebihkan pearl di lace tu.
Nak tengok yang dah siap tak?... tunggu lepas nikah lah ya... (>_<) Saya nak menggigihkan diri menjaet ni. Banyak lagi nak kena buat. Moga semua perancangan berjalan lancar... Aminnnnn..... v(^_^)v
Babai korang!!!,..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan