Selasa, 19 Ogos 2014

Take My Hand To Jannah - Part 1 (Solemnization / Akad nikah)

Assalamua'laikum,...

Hai korang... (^__^")y

Lama sangat kot janji nak buat entry pasal solemnization story saya kan.. dah dekat 5 bulan pun majlis berlalu, baru harini rasa lapang sikit. Sebelum tengok-tengok gambar majlis kahwin saya, jom sama-sama baca doa ni dulu.. ☺

"BARAKALLAHU LAKA WA BARAKA A'LAIKA 
WA JAMA' BAINAKUM FI KHAIR"

“Semoga Allah memberkahimu dan memberkahi atasmu serta mengumpulkan 
kamu berdua dalam kebaikan“.

(HR. Shahih Tirmidzi 1/317) 

Majlis akad nikah, bersanding dan bertandang kami simple ja... macam yang korang tau, kalau selalu follow entry saya sebelum-sebelum ni la, banyak yang saya DIY untuk majlis ni. Hantaran, doorgift, baju akad nikah.. saya buat sendiri ja. Punya semangat tau, sampai pagi hari akad nikah tu pun masih terkial-kial lagi siapkan veil... malam tu tu dah nak akad dah. Tengah siap-siap nak iron baju pagi tu baru perasan ada beberapa part kat veil belum siap jahit lagi. huh.. kenangan tu... ☺
Majlis akad nikah lepas Isyak, lepas maghrib baru saya start siap-siap make up. Lepas Maghrib tu orang dah penuh kat luar, majlis dikampung kan, meriahnya lain macam sikit. Malam akad tu pun dah macam kenduri siang dah, nak-nak pulak akad nikah kat rumah. Meriah sungguh la... ☺ 


Pelamin simple untuk akad nikah.. 

Saat 'sah'...
see my veil??...... untuk entry diy veil tu korang klik sini

Kusyuk ha.. ☺

Alhamdulillah... ☺

Ni baju nikah hasil diy saya jugak
Untuk entry DIY baju nikah saya, korang boleh klik sini

Baju nikah simple. puas hati sebab jahit sendiri...☺


Setakat tu ja la cerita malam akad nikah, tak boleh share lebih-lebih.. bahaya.. haahaa... Nanti next entry saya sambung pasal majlis resepsi a.k.a bersanding dipihak perempuan dan bertandang di pihak lelaki pulak okeh...
Tengok tajuk pun dah ada part.. part tu... for sure la ada sambungan kannn....

Terima kasih sudi singgah...
Babai korang!!! (^___^")y 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan